Mme Marie Neihouser
Maître de conférences
Science politique
Affectation(s)
Publications
2024
Article dans une revue
- titre
- Patterns and Factors of Political Disconnection on Social Media: A Cross-Platform Comparison
- auteur
- Felix-Christopher von Nostitz, Marie Neihouser, Giulia Sandri, Tristan Haute
- article
- Global Media and Communication, 2024, 12, ⟨10.17645/mac.8544⟩
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Patterns and Factors of Political Disconnection on Social Media: A Cross-Platform Comparison
- auteur
- Felix-Christopher von Nostitz, Marie Neihouser, Giulia Sandri, Tristan Haute
- article
- Media and communication, 2024, Media and Communication, 12, ⟨10.17645/mac.8544⟩
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Data-Campaigning on Facebook: Do Metrics of User Engagement Drive French Political Parties’ Publications?
- auteur
- Julien Figeac, Marie Neihouser, Ferdinand Le Coz
- article
- Media and communication, 2024, 12, ⟨10.17645/mac.8487⟩
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Individual attitudes towards internet voting: The case of France
- auteur
- Felix-Christopher von Nostitz, Marie Neihouser, Giulia Sandri, Tristan Haute
- article
- JeDEM - eJournal of eDemocracy and Open Government, 2024, 16 (3), ⟨10.29379/jedem.v16i1.889⟩
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Exploring political branding in the hybrid media system: the case of LREM candidates during the 2017 general elections in France
- auteur
- Marie Neihouser, Philippe Dubois
- article
- French Politics, 2024, ⟨10.1057/s41253-024-00264-1⟩
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- titre
- Pratiques médiatiques et segmentation des publics de l'information politique en France
- auteur
- Franck Bousquet, Julien Figeac, Marie Neihouser
- article
- Communication [Information Médias Théories] : revue québécoise des recherches et des pratiques en communication et information, 2024, 41 (1)
- typdoc
- Article dans une revue
- Accès au texte intégral et bibtex
-
Traduction
- titre
- Facebook lors des campagnes électorales : Les métriques d'engagement des utilisateurs orientent-elles les publications des partis politiques français ?
- auteur
- Julien Figeac, Marie Neihouser, Ferdinand Le Coz
- article
- 2024, ⟨10.17645/mac.8487⟩
- typdoc
- Traduction
- Accès au texte intégral et bibtex
-